Przedmiot leasingu może zostać zakupiony od dowolnie wybranego dostawcy. Jeśli jest to sklep internetowy – wystarczy, że wkleisz link do produktu.
Jeżeli ze sklepu stacjonarnego należy wprowadzić nazwę przedmiotu lub uzupełnić dane zgodnie z fakturą pro-formą lub zamówieniem, jeśli takowe posiadamy. Na tym etapie faktura nie jest wymagana dodasz ją później.
Tak, na jednej umowie leasingowej może być dokonany zakup na kilka produktów od różnych dostawców.
Okres leasingu operacyjnego jest uzależniony od rodzaju urządzeń i ich stawki amortyzacji.
Dla poszczególnych grup prezentuje się on następująco:
Pożyczka leasingowa umożliwia finansowanie zakupu dowolnego przedmiotu o dowolnej stawce amortyzacji na okres od 3 do 24 miesięcy.
Nie ma żadnych dodatkowych opłat za rozpatrzenie wniosku oraz płatność miesięczną rat. Nie ma również żadnych ukrytych kosztów związanych z promocjami typu otwieranie konta itp.
Leasing operacyjny
Jest to najpopularniejszy, najczęściej spotykany rodzaj leasingu. Charakteryzuje się prostotą księgowania i korzyściami podatkowymi. Kosztem uzyskania przychodu dla leasingobiorcy jest czynsz inicjalny, czyli wpłata początkowa oraz raty leasingowe w całości. Po zakończeniu umowy, która trwa najczęściej od 24 do 48 miesięcy, korzystający ma możliwość wykupić przedmiot, zazwyczaj za jego symboliczną wartość.
Pożyczka leasingowa
Konstrukcja umowy jest bardzo zbliżona do kredytu lub zakupu na raty. Charakteryzuje się tym, że faktura zakupu wystawiana jest na Twoją firmę. Zakupywany środek trwały „wrzucisz” w koszty, jeśli jego wartość nie przewyższa 10 000 zł netto, inaczej będziesz musiał go amortyzować. Na podstawie wystawionej faktury przez dostawcę na Twoją firmę dokonujemy płatności, a następnie spłacasz comiesięcznie raty, które nie stanowią kosztu uzyskania przychodu Twojej firmy.
poniedziałek – piątek, 9:00-17:00